На Кіровоградщині через щоденне введення лімітів Національною енергетичною компанією "Укренерго" неможливо застосувати планове відключення електроенергії. Чому так та як працюють енергетики області в умовах аварійних відключень, журналісти Суспільного дізнавалися.

Чому планові відключення неможливі

Після російських атак на енергосистему Кіровоградщина за наказом компанії "Укренерго" змушена скоротити споживання електроенергії. Торік взимку навантаження сягало 390 мегаватів. Його не обмежували, сказав технічний директор "Кіровоградобленерго" Валерій Запорожець.

На Кіровоградщині неможливо застосувати планове відключення електроенергії. Чому так

"Загальна кількість споживачів у Кіровоградській області – 456 тисяч. Зараз для операторів системи розподілу діють ліміти електричних навантажень, вони доводяться щодобово. Ми, як оператор системи розподілу, зобов’язані дотримуватись цих лімітів. Не перевищувати їх. Нині ліміт – 219 мегаватів".

У випадку перевищення ліміту, електроенергію вимикають за лініями, а не будинками. Застосувати графік у випадку перевищення обмежень не можуть. “Ми дотримуємося ліміту, контролюючи навантаження ліній. Якщо ліміт перевищили, відключаємо користувачів”.

Графіки діятимуть у випадку добровільного скорочення споживання електроенергії, сказав директор. На час введення лімітів жителів області просять зменшити споживання.

“Ми повинні цю проблему вирішувати солідарно: графіків не застосовують, тому що неможливо короткочасно оперативно відреагувати на зміну електричного навантаження для дотримання ліміту”.

Як працюють енергетики

Варвара Володіна живе у селі Кропивницького району. На її вулиці електропостачання вимикають щодня. "Ми пристосовуємось, – сказала жінка. – Буває, через кожні дві години вимикають. Буває й більше. Чотири години є світло, дві години немає. Та все нормально. Чекаємо перемоги".

Електропостачання не було через ремонтні роботи. Попри обстріли росіянами об’єктів енергосистеми України, енергетики ремонти ліній електропередач вирішили не припиняти, розповів начальник Кіровоградського району електромереж Віталій Бойко.

"Щоб вона в зимовий період не давала нам аварійних відключень. При відключенні світла виникає явище перенапруги. Виходить з ладу обладнання, і нам доводиться в аварійному режимі виїжджати та міняти на підстанціях. Ми обслуговуємо 17 тисяч абонентів".

Чергова зміна – це троє людей. На випадок аварій залучають додаткову бригаду енергетиків. "Коли вимикають електрику, треба вимкнути всі дороговартісні електроприлади. Потім під час подачі напруги, коли вона стабілізується, ввімкнути їх назад".

Чому ви не можете додзвонитися до колцентру обленерго

У колцентрі "Кіровоградобленерго" щомісяця приймають 100 тисяч дзвінків. Керівниця Світлана Чулєнко розповіла, під час вимкнень електроенергії не всі можуть додзвонитись, бо телефонують одночасно.

"Більшість людей впадають в паніку. Якщо одночасно дзвонить 50 споживачів, то система сама їх відфільтровує. На колцентр заходить 37 каналів зв’язку. Телефонні номери, які надходять на колцентр, це багатоканальні – 0800 501 148. Він безплатний для споживачів".

Читайте також Пічки і турбіни для обігріву, скоби для бліндажів. Ковалі з Кіровоградщини допомагають ЗСУ На Кіровоградщині поліцейські облаштували 27 "Пунктів незламності" Підписуйтеся на новини Суспільне: Кропивницький у Вайбері , Телеграм , Інстаграм та Ютуб

Джерело