На одній електриці "Укрзалізниця" за рік втратила майже мільярд гривень, каже експертка

Українська залізниця посідає перше місце у рейтингу найповільніших залізниць Європи, Україна чи не єдина країна, яка не має жодного високошвидкісного потяга. Про проблеми у корупцію в "Укрзалізниці" розповіла колишня державна уповноважена Антимонопольного комітету України (2015-2019) Агія Загребельська у програмі "Прямим текстом" на "5 канал".

"Укрзалізниця" це державний монополіст, керівництво якого призначає Кабмін, який очолює Денис Шмигаль, але це де-юре, якщо говорити де-факто в народі вже давно його називають заступником керівника Офісу президента Андрія Єрмака, а саму "Укрзалізницю" - філією Банкової. Отже, керівників залізниці спускають з Банкової", – зауважила Загребельська.

Загребельська пояснила, як Банкова зв'язує

Вона наголосила, що тільки за 2020 рік на "Укрзалізниці" змінилося 13 керманичів, при цьому конкурс на їх відбір або взагалі не проводиться, або якщо проводиться, то переможець встигав попрацювати кілька місяців та його звільняли.

"Що об'єднує всіх цих людей, окрім близькості до Банкової – їх об'єднує також лояльність до олігархів і корупціонерів. Наприклад, олігарх Ренат Ахметов користується державними вагонами "Укрзалізниці" у півтора-два рази дешевше за інших і при цьому перевозить у них своє вугілля або руду за одним із найдешевших у світі тарифів", – зазначила експертка.

Водночас, за її словами, дешеві вагони везуть за дешевим тарифом продукцію Ахметова по дорогих застарілих радянських рейках, які "Укрзалізниця" купує дорого у того ж Ахметова.

"По цих старих дорогих рейках також їздять дорогі колеса, які підприємство купує в іншого олігарха – Віктора Пінчука. Ці колеса коштують дорого тільки для української залізниці, на російську залізницю він їх продавав удвічі дешевше", – розповіла Загребельська.

Крім того, запчастини для вагонів "Укрзалізниця" купує також дорого і не якісні. Зокрема ті, які виготовляються в ОРДЛО за ціною завищеною майже удесятеро. Або під виглядом нових і за ціною нових вона купує старі запчастини, які були відреставровані на підпільних цехах. І навіть, будучи найбільшим споживачем електроенергії в Україні, "Укрзалізниця" купує її у півтора раза дорожче. На одній електриці "Укрзалізниця" за рік втратила майже мільярд гривень, переконує Агія Загребельська. 

"До цього ще можна додати фіктивні ремонти, які проводяться тільки на папері, хоча сплачує за них "Укрзалізниця" реальні гроші. І в підсумку наша держава за рік дарує олігархам та корупціонерам близько 30 млрд грн. За ці гроші компанія щороку могла б купувати щонайменше тисячу нових сучасних пасажирських вагонів, або за три роки повністю оновити всі", – підсумувала експертка. 

Нагадаємо, раніше правоохоронці викрили корупційну схему в "Укрзалізниці" на понад 25 мільйонів гривень.

Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.

Джерело